Periodisk faste, og form.

Hei 🙂

Føler jeg burde beklage alle de triste oppdateringene jeg har hatt, men sannheten er at det skjer jo ikke så mye annet enn hjertesaker i disse tider. Trening blir det jo fint lite av, og kostholdet er det eneste jeg kan holde i gang for tiden, men dette blir jo vanskelig da jeg er en insane trøstespiser… 🙂 Hehe!!
Jeg kan heller si at jeg gleder meg veldig til å få dette overstått – 28 april blir jeg innlagt på sykehuset, 29. er datoen for operasjonen. Det er jo ikke sååå lenge til, spesiellt ikke med tanke på at den første innleggelsesdatoen var helt ut i november, slik går det når man maser og vil få ting gjort fort! Ellers har jeg fått en «endelig» dose på Marevan 2 piller daglig, ny kontroll onsdag.

De siste to ukene har jeg prøvd meg på noe nytt innenfor matveien, periodisk faste. Dette går i bunn og grunn ut på at man spiser innenfor et 8-10 timers rom, og faster 14-16 timer. Dette har jeg lagt opp slik at jeg spiser fra klokken 12 til klokken 20. Og faster hele kvelden/natten og litt av morgenen. Føler dette fungerer for meg, energinivået er høyere enn (så høyt som det går i disse dager *kremt*) normalt og jeg føler meg ikke sulten en eneste gang om dagen, litt om morgenen, men dette er fordi jeg er et frokostmenneske. Dette er jo bare en vanesak, så tenker det ikke er veldig lenge til jeg ikke kjenner denne sultfølelsen. 🙂
Jeg spiser hovedsaklig 3 måltider pr dag med 500-600 kcal pr måltid. Føler dette fungerer veldig bra for meg med tanke på at jeg liker store måltider!! :):) Du velger egentlig litt selv hvordan du vil ting skal være. Jeg liker store måltider med mye volum – mens andre kan bli mette av mange kcal men lite volum.
*Dette spiser jeg mest av
– Gulrøtter
– Blomkål
– Knekkebrød
– Kjøtt – masse kjøtt!
– Løk
– Masse andre typer grønnsaker og frukter.
– Havregryn
– Sunn salami

Dette er vel det det går mest i hos meg 🙂 Ja, og byggris da 🙂

 

3 responses to “Periodisk faste, og form.

  • vidar

    så d fungerer altså… om du har prøvd å trena om morningen, altså før frokost? d hadde eg aldri klart ittte å ha fasta i 14 timer:P

    • Ingrid Dirdal

      Hehe, det ska eg faktisk prøve i dag, har tatt BCAA, någe som BTW smaker crap!!! holdt på å spy på siste slurken! ÆSJ! Men men, seie koss det går 😉

  • vidar

    ja du må fortelle meg hvordan det gikk på treningen. eg synes det er slitsomt å gå opp trappene når eg isje har fått frokost:P
    btw eg kan tenke meg at BCAA smakte drit, sikkert like ille så det glutamein drite eg bruker av og te, det smake så beiskt

Legg igjen en kommentar

