Mening med avtalen =)

Jeg sitter nok en gang og koser meg med minst 12 kopper grønn te, kanskje jeg bør kutte ned… Det er tross alt vanndrivende, og kanskje det blir litt kcal i all honningen jeg får i meg 🙂 Men det er så godt… eeeh, jeg kutter heller ned på honningen 🙂
Sluurp!!
Nok om grønn te, la oss heller gå litt mer inn på hva denne avtalen jeg snakket om tidligere kommer til å innebære for meg!

Jeg kan først komme med stikkord også forklarer jeg mer om hva disse betyr 🙂 :
– Kardioøkter
– Styrketreninger
– Sunn mat
– Null brus, snop, fastfood (kommer mer inn på hva som kan kuttes, og hva som kan kuttes ned på)
– Mas på meg selv og venninnen 🙂
– Vann
– Avslapping

Kardioøktene
Jeg skal prøve å holde meg til minst en kardioøkt hver dag, om jeg orker blir det to. Dette betyr at det på de skikkelige treningsdagene blir en tung kardio økt og en økt i «fettforbrenningssonen», på dagene der jeg egentlig har fri, blir det to lettere kardio økter, der jeg trener rett over fettforbrenning – slik at jeg i tillegg jobber med kondisjonen 🙂

Styrketreningene
Styrketreningen min kommer til å se noenlunde likt ut som før, tre dager i uken med fullkroppsprogram.

 

 

 

 

 

 

 

Sunn mat
Jeg kommer til å spise mindre usunn mat, dette innebærer at jeg ikke lenger skal spise snop i ukedagene, optimalt om jeg klarer å kutte snopet helt ut (jeg trenger jo ikke snop..) Sukkerfritt snop har ikke så mye å si, men det kuttes ned på det også!
Jeg skal kutte ut brus, utenom farris og saft som jeg blander selv – dette skal nytes en gang i uken fra og med neste uke 🙂
Fastfood er ikke noe jeg spiser mye av fra før, så det kan med god samvittighet og null problemer kuttes helt ut, kommer ike til å savne det. Av fastfood så snakker jeg om Pizza grandiosa og andre «ferdigretter», ALT fra MacDonalds og burger king (subway, bagel buddy og lignende kuttes også ut) *kremt* også boller da….
I stedet for skal jeg spise hjemmelagte retter, med masse grønnsaker – jeg prøver å kutte ned på hveteprodukter i og med at dette ikke er bra for magen min (oppblåsthet er ikke kult).
Ris byttes ut med – Hveteris eller lignende, kanskje quinoa.
Pasta(lys) byttes ut med fullkornspasta
Havregrynen forblir der den er 🙂 🙂
Jeg skal spise mer fisk, og annet hvitt kjøtt (kyllingfilet, svin, fisk, karbonadedeig kyllingkjøttdeig er noe av kjøttproduktene jeg kommer til å spise)
Føler jeg søtsuget skal det inntas frukt, eller om jeg faktisk er sulten lager jeg meg et måltid.

Mas på meg selv og venninnen
Dette betyr at hvis jeg eller hun mister motet, skeier ut eller lignende skal det mases på. MEN jeg må passe på at det ikke blir for mye mas, dette skal jo være kjekt! Det er viktig å kose seg med kostholdet sitt og ikke bli for kontrollerende. Mister man motivasjonen eller trenger hjelp så må vi sette hverandre på plass og passe på at viljestyrken kommer frem skikkelig, at vi får testet ut om vi klarer å holde oss unna den lille sjokoladen. Dette skal vi hjelpe hverandre med 🙂

 

Vann
Vann kommer til å bli min hovedkilde til væske, dette betyr også at min(e) fantastiske te stunder kan nytes, men ikke i form av 12 kopper til dagen – jeg skal heller drikke vann med frisk frukt i (som gir vannet en god smak) eller drikke det slik som det er – godt og kaldt 🙂

Avslapping
Dette er kanskje den viktigste delen for meg, med tanke på hjertet så må jeg ta hensyn til at hverdagen min ikke lenger er som den var før – jeg kan ikke lenger trene hver eneste dag, så om jeg den ene dagen ikke skulle klare styrkeøkten min – er det ikke verre enn å utsette den og heller ta en rolig gåtur!
Men avslapping må komme først, og tanken på å bli helt frisk kommer foran alt annet! 🙂

Vel dette var min innføring av hvordan min hverdag kommer til å se ut fra mandag av, om du har lyst til å henge deg på, så oppdater meg om hvordan det går for dere i denne livsstilsendringen 🙂
NB, dette er ingen diett for meg i og med at jeg ikke har noen overflødige kilo på meg, dette er meg som skal endre hvordan jeg spiser, og dermed oppnå bedre resultater av treningen min.
«Abs are made in the kitchen»

Ingrid xx

One response to “Mening med avtalen =)

Legg igjen en kommentar

