Trøtt og sliten..

Hei alle sammen 🙂

Det er ikkje lett å være syk. Motivasjonen og sunn mat forsvinner helt fra tankene, jeg føler bare for å gi opp alt som har med sunn mat og trening og gjør for tiden. Det er ikkje lett å vite hva jeg kan og ikke kan gjøre med tanke på hjertet, og trening er vel det jeg er mest usikker på med tanke på dette…
jeg har fått en midlertidig diagnose som kalles Atrie Takykardi – det vil si rytmeforstyrrelser i forkamrene. Dette har jeg fått betablokkere for – disse tablettene gjør meg døsig, svimmel og kvalmen, i tillegg til dette så blir jeg stuptrøtt av disse pillene også. Funksjonen for disse pillene er å roe ned hjerterytmen min og få færre med mer solide slag. Jeg kjenner enda switchingen men slagene er ikke like raske 🙂

Med alt dette som foregår har jeg ikke fått trent siden mandag, så jeg tenker jeg tar meg fri fra alt som har med trening og gjøre frem til mandag slik at jeg får «gått inn» pillene som skal tas hver dag. Fra nå av skal disse pillene tas på kvelden, nettopp fordi jeg blir så trøtt av dem.

Jeg har nok en gang blitt sykemeldt, denne gang helt ut i mars, jeg har også fått henvisning til hjertespesialister i Bergen, slik at legene kan finne ut hva som er galt med meg. . . Jeg skal også i løpet av de neste ukene på sykehuset for å få enda en utredning – men tviler på at de finner ut hva som er galt.

Ellers har jeg de siste dagene spist nokså usunt, jeg har ikke brydd meg særlig om hva som har blitt inntatt, så lenge jeg får i meg noe… Men ny og bedre uke neste uke venter – og forhåpentligvis er jeg ferdig med kjibe bivirkninger av betablokkerne jeg må ta. Så da blir det nok mer fokus på trening og kosthold igjen 🙂

 

Måtte bare få ut litt steam – så ble litt klagete, men det kommer nok ikke til å bli en vanesak 😉

Ingrid XX

Legg igjen en kommentar

