Pizzaoppskrift

Her er oppskriften på min pizza 🙂

 

BUNNEN
3dl sammalt hvete
1dl hvetemel
1ts salt
1.5dl vann
En halv pakke tørrgjær

FYLL
400gr karbonadedeig
1/2 finnahkket løk
Champignon

SAUS
1/3 paprika
1/4 løk
1boks tomat
1ss tomatpurè
1/2 fersk hvitløk
Salt og pepper
basilikum og Oregano

Deigen – miks alt i sammen og la den heve i ca 60 min – kjevle den ut på et stekebrett og la heve i 15 min.

Fyll – Stek kjøttdeig løk og champignon sammen.

Saus – «Stavmiks» alt slik at det er en sausete konsistens på den – kok opp, hell over til fyllet på stekepannen og få ut så mye du kan av væsken før du heler det over pizzabunnen

Topp alt med ost 🙂

200 grader i ovnen, 20 minutter 🙂

VELDIG GODT!

Jeg spiste restene av den til frokost i dag 🙂


Gårsdagens trening ble på en stepmaskin – tok sikkert over 3000 «steps» – viktigst av alt, jeg trente i 45 minutter 🙂

Hva trente dere i går?

Ingrid xx 🙂




Legg igjen en kommentar

